top of page

Prečo práve "HORIZONT ERDÚTKY"?

Slovo "Erdútka" je pôvodný názov obce Oravská Lesná. Založil ju v roku 1731 gróf Juraj Erdödy ml., po ktorom niesla toto pomenovanie až do konca roku 1945. Stále je však zaužívané, najmä medzi staršími obyvateľmi Oravy.

"Horizont" označuje obzor, pekné výhľady na osady, grúne, hory a krásnu oravskú prírodu, ktoré sa Vám naskytnú počas trasy prechodu.

Letecký pohľad

Oravská Lesná je vidiecka obec s tzv. rozptýleným typom osídlenia. Tvorí ju z jedenástich osád, ktoré sú rozložené jednak okolo hlavnej cesty a najmä však po okolitých kopcoch. Lyžiarská trasa postupne prechádza všetkými z nich.

Štart

Lyžiarská trasa, ako aj pešia trasa, začínajú pri Kultúrnom dome v Oravskej Lesnej v nadmorskej výške 780 m n. m.

Klasická trasa, 23 km
Predĺžená trasa, 29 km

V minulosti sme prispôsobovali trasy najmä kvôli snehovým podmienkám. Nakoniec sa nám vyprofilovala viac menej stabilná trasa s dĺžkou 23 km. Profilom patrí k tým náročnejším tratiam v rámci oravských bežeckých prechodov. Najnižší bod trasy je v nadmorskej výške 750 m, najvyšší 1040 m. Celkovo nastúpate cca 880 výškových metrov.

Pevne veríme, že si prídu na svoje všetci nadšenci bežeckého lyžovania.

UPOZORNENIE: Každý účastník sa zúčastňuje prechodu na vlastné riziko.

Pre zdatnejších turistov máme v prípade dobrých snehových podmienok pripravenú aj dlhšiu variantu, 29 km dlhú trasu.

• Pri výstupe na Mačangov Beskyd pokračujte po zelenej turistickej značke smerom na Okrúhlicu. Asi po troch kilometroch trasy v zalesnenom teréne odbočte doľava, smer Flajšová. Budete prechádzať okolo lesníckej chaty a napojíte sa na lesnú cestu, smerujúcu do centra Oravskej Lesnej.

• UPOZORNENIE: Každý účastník sa zúčastňuje prechodu na vlastné riziko.

Alternatívna trasa, 21,5 km z roku 2017

Kultúrny dom – smer Bučina (žltá turistická značka) – ku lanovke – dolná stanica (občerstvovačka - 3km) – lanovkou na hornú stanicu – doprava po červenej turistickej značke ku soche sv. Trojice, ďalej cez kopec na cestu na osadu Demänová (2. občerstvovačka, 7km) – sedlo Demänová – po zelenej turistickej značke na Talapkov Beskyd – po štátnej hranici po modrej turistickej značke na Podúšust – žltou turistickou značkou na dolnú stanicu lanovky – lanovkou na hornú stanicu – dole Bučinou na začiatok – Kultúrny dom.

UPOZORNENIE: Každý účastník sa zúčastňuje prechodu na vlastné riziko.